본문 바로가기

영어 꿀팁

[영어 이메일] 영어 이메일 작성 하는 법 (업무 영어)

안녕하세요! 영어로 이메일을 작성하는 법을 알아봅시다. 

~에게는 아래 처럼 표현하며, 이름 뒤에 콤마를 붙여줍니다.  
Dear Mr/Ms (받는 사람 이름),
Mr/Ms 대신에 Sir/Madam 도 가능하며, 이럴 땐 이름을 적지 말아주세요. 
Dear sir, 혹은 Dear Madam, 으로 표현!

보내는 사람 소개는 아래처럼 I am ~이 아닌  This is~ 로 표현합니다. 
This is (보내는 사람 이름), 간단한 소개.
새롭게 커뮤니케이션 하는 메일이라면 콤마 이하 동급 표현으로 본인에 대해서 부연 설명해주는 것이 좋습니다. 
This is Kang Hyunju, I applied and interviewed for the ( insert position name) with your company (insert company name).   

간단한 인사를 해볼까요?
한국어로 하면 업무 이메일 앞단에 '잘지내고 계시지요?'와 비슷하게 넣는 인사말이라고 보시면 됩니다. 

I hope you are all well. 
I hope you are doing well.
I hope this email finds you well.
I hope you’re having a great week.
I hope all is well.

본인 소개를 했으면 왜 이메일을 보내는지 목적을 서두에 써줘야겠지요?
아래처럼 간단히 직접적인 표현으로 시작하여 목적을 적어주시면 됩니다.
The reason for this email is (이메일의 목적).

이메일 내용은 자유롭게 적어주세요!

이메일을 읽느라 시간을 내줘서 고맙고, 답장을 기다린다는 표현으로 간단히 이메일을 마무리하세요. 
I thank you for taking the time to read this email and I look forward to hearing from you soon. (끝인사)

끝인사를 마친 후 어느정도 공백을 두고,

Thank you

를 한번 쓰고 아래와 같이 편지를 마무리해주세요.
한국어 메일에서 '감사합니다 강현주 드림' 처럼 형식적으로 메일을 끝내는 표현이에요. 

Sincerely,
Kang Hyunju

대신에 아래 처럼 쓸 수도 있습니다. 

Best regards,
Hyunju Kang 

지금까지 살펴본 내용을 토대로 예시 이메일을 작성해볼까요?

Dear sir,

This is Hyunju Kang, I applied and interviewed for the ( insert position name) with your company (insert company name).  The reason for this email is I have few questions for you in regards to the hiring process; as well as the status of my application.  I was hoping to further discuss these matters with you either on Monday, April 22nd or Tuesday, April 23rd via phone call.  Please let me know if this is possible. I thank you for taking the time to read this email and I look forward to hearing from you soon.

Thank you

Sincerely,
Hyunju Kang