본문 바로가기

영어 꿀팁

[업무 영어] 외국계 채용 공고에 등장하는 Trade marketing 은 어떤 직무일까?

외국계 기업 마케팅 직무를 노리다보면 흔히 트레이드 마케팅이라는 직무를 접하게 되는 경우가 있는데요. 
필자처럼 마케팅 전공이 아닌 사람들은 직무명만 보고 트레이드 마케팅? 무역 마케팅인가 라고 오해하는 경우가 있습니다. 
그래서 준비한 트레이드 마케팅에 대한 설명입니다.

위키트리에서 얻은 정보를 이용해 구성한 자료로 신빙성은 다소 떨어지나, 필자가 읽어본 결과 정확한 설명으로 판단되어 공유드립니다. 

Trade marketing is a discipline of marketing that relates to increasing the demand at the wholesaler, retailer, or distributor level rather than at the consumer level.
트레이드 마케팅은 소비자 측 보다는 도매상, 소매상, 유통업자의 측에서 수요를 증진시키는 마케팅의 한 분야. 

However, there is a need to continue with Brand Management strategies to sustain the need at the consumer end.
그러나, 최종 소비자의 니드를 유지하기 위해 브랜드 관리 전략을 이어가려는 필요성도 있다. 
 
A shopper, who may or may not be the consumer him/herself, is the one who identifies and purchases a product from a retailer even though they might not purchase the goods at the end of the day.
막판에 그들이 제품을 구매하지 않을지어도 쇼핑하는 사람은 제품을 소매상으로부터 확인하고 구매하는 사람이다. 

To ensure that a retailer promotes a company's product against competitors', that company must market its product to the retailers as well by offering steep discounts versus competitors.
소매상이 회사의 제품을 경쟁사의 제품에 대항해 적극적으로 홍보하게 만들기 위해, 경쟁사에 비해 큰 할인을 제공하는 등 회사는 그 제품을 소매상한테 무조건 마케팅을 해야한다. 

Trade marketing might also include offering various tangible/intangible benefits to retailers such as commissions made for sales.
트레이드 마케팅은 판매 성공 수수료 같은 유형,무형의 혜택을 소매상에게 주는 것을 포함할지도 모른다. 

Trade marketing is the basic idea of marketing your products through the value chain and at the point of sale i.e. the store.
트레이드 마케팅은 밸류체인을 통해, 세일즈의 측면에서 너의 제품을 마케팅하는 기본적인 개념이다.  

Consider it the idea of creating a demand for your products across the channel and before it reaches the consumer.
트레이드 마케팅을 너의 제품이 채널을 건너고 소비자에게 도달하기 전의 수요를 창출하는 개념으로 생각해라.

This traditionally exists in a brick and mortar environment and can be argued to be one of the oldest forms of marketing.
이 것은 전통적으로 재래식의 소매 환경에서 존재한다. 그리고 마케팅의 가장 오래된 형태 중의 하나로 말해진다.